4 października 2020 r. (niedziela) godz. 16.00 – Koncert inauguracyjny XI Międzynarodowego Festiwalu Słowo i Muzyka u Jezuitów

Serdecznie zapraszamy na koncert inauguracyjny XI Międzynarodowego Festiwalu „Słowo i Muzyka u Jezuitów”

Opale Concerto – Richard Galliano

WYKONAWCY:

Aleksander Stachowski – akordeon

Orkiestra Kameralna Arte Positiva Kamil Chałupnik – dyrygent

 

Missa brevis B-dur – W.A.Mozart

WYKONAWCY:

Magdalena Cieślak – mezzosopran

Maria Hubluk-Kaszuba – sopran

Olga Maroszek – mezzosopran

Kameralny Chór Żeński Rebelové

Maria Hubluk-Kaszuba – przygotowanie chóru

Orkiestra Kameralna Arte Positiva

Kamil Chałupnik – dyrygent

 

Słowo wstępne i prowadzenie – Witold Paprocki

Chór Żeński REBELOVE

Kameralny Chór Żenski Rebelove

Kameralny Chór Żeński REBELOVE powstał w październiku 2013 roku. Tworzą go studentki i licealistki łódzkich szkół i uczelni. Od początku istnienia zespół działa pod kierownictwem Marii Hubluk przy Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 2 w Łodzi.
Mimo „młodego wieku” ma na swoim koncie już pewne osiągnięcia – w 2014 roku chór wziął udział w dwóch konkursach: Carmen Fidei w Osiu oraz Turnieju Chórów o kryształowe serce chełmińskiej jesieni.
Oba wydarzenia zwieńczył złoty dyplom dla Chóru Rebelove. W sezonie 2016/2017 zespół pokazał się szerszej publiczności, koncertując i zdobywając nagrody. Na liście osiągnięć zespołu znajdują się: II miejsce w kategorii chórów młodzieżowych na Festiwalu Chóralnym „Cantio Lodziensis” w Łódzkim Domu Kultury (2016), koncert w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi (2017), koncerty oratoryjne w Łodzi i Łęczycy z towarzyszeniem chóru męskiego The Singing Heads, podczas których wykonano Requiem Gabriela Fauré (2017), udział w warsztatach chóralnych prowadzonych przez prof. Annę Fiebig z Akademii Muzycznej w Gdańsku (2017), udział w Vocal Visual Festival w Akademii Muzycznej w Łodzi (2017). Poza konkursami, zespół koncertuje w łodzi i okolicach, stale powiększając repertuar.

https://www.facebook.com/pg/rebelovechor

Maria Hubluk-Kaszuba – dyrygent

Jest absolwentką łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów – kierunek edukacja artystyczna zakresie sztuki muzycznej w klasie dr hab. Barbary Sobolczyk. W 2012 roku ukończyła z wyróżnieniem Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Obecnie studiuje śpiew solowy w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. dr hab. Urszuli Kryger i dr Patrycji Krzeszowskiej-Kubit. Jest pracownikiem chóru Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, a także asystentem w Katedrze Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej w Łodzi. Śpiewa również w kameralnym chórze Vivid Singers pod dyrekcją dra hab. Dawida Bera. Od wielu lat prowadzi łódzki Chór Nauczycielski oraz Kameralny Chór Żeński Rebelové. Jest dyrygentem chóru mieszanego Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi, a także asystentem chórmistrza w Filharmonii Łódzkiej oraz w Ogólnouczelnianym Chórze Akademii Muzycznej w Łodzi.
Wraz z chórami, które prowadzi, zdobywa nagrody i wyróżnienia na konkursach chóralnych w całym kraju. Kilkakrotnie wyróżniana nagrodą dla najlepszego dyrygenta festiwalu.

Magdalena Cieślak – mezzosopran

Małgorzata CieślikAbsolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na Wydziale Sztuk Scenicznych. Ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną II stopnia w klasie śpiewu. Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (pedagog sztuki). Przygodę z muzyką i teatrem rozpoczęła w Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego mieszczącej się przy łódzkim Teatrze V6 (2010-2012). Występowała w takich musicalach jak „Taniec Wampirów – Mroczna Legenda”, „Grease!” (jako Pani Lynch) oraz „Czarodziej z krainy Oz” (jako Linda/Ciocia Em). W swoim dorobku ma takie partie jak: Old Lady (Bernstein “Kandyd” – Festival Congress Centre w Varnie, Bułgaria), Monitress (Puccini „Siostra Angelica” – Teatr Letni w Varnie, Bułgaria), Athamas (Haendel “Semele” – Teatr Wielki w Łodzi), Wielka Księżna (Offenbach „Wielka Księżna Gerolstein” – Teatr Muzyczny w Łodzi), Tekla (Czubaty “Błękitny Zamek” – Teatr Nowy w Łodzi), Zobeide (Weber “Abu Hassan”). W 2019 zaśpiewała tytułową partię w operze Henocha Kona “Bas Sheve” (światowa premiera ostatniej zachowanej opery w jiddish) – Weimar, Niemcy. Współpracowała z Chórem Mieszanym Filharmonii Łódzkiej (m.in. „Pasja wg. Św. Łukasza” K. Pendereckiego, ,,III Symfonia d-moll” G. Mahlera, „Eliasz op.70” F. Mendelssohna) i z łódzkim Teatrem V6 (plenerowy spektakl akrobatyczny „Imibala” oraz wokalno-taneczne show „Ciao Italia!”). W swoim dorobku ma również liczne projekty autorskie: spektakl operowy „Ale Opera! czyli dzieła Mozarta i Pergolesiego w jednym akcie” (2015), koncerty „X świętych słów” (2014), „Matki Człowieczej Lament” (2017), „Z opery na Broadway (2019).

https://www.talenthouse.com/magda-cieslak/about

Olga Maroszek – mezzosopran

W roku 2010 ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Krystyny Rorbach.
W grudniu 2009 roku zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Łodzi rolą Juliusza Cezara w operze „Juliusz Cezar” G.F.Haendla pod dyrekcją Paula Esswooda i w reżyserii Artura Stefanowicza. Jako studentka Studiów Doktoranckich w Akademii Muzycznej w Łodzi śpiewała partię solową Zity w operze studenckiej „Gianni Schicchi” G. Pucciniego, która została wystawiona w Teatrze Nowym w Łodzi pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego w kwietniu 2011 r.
W marcu 2010 zdobyła I Nagrodę oraz Wyróżnienie za najlepsze wykonanie pieśni F. Chopina na XII Międzyuczelnianym Konkursie w Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach.
W kwietniu 2010 roku wraz z pianistką Julią Laskowską uzyskała I Nagrodę w kategorii głos z fortepianem na XVII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi.
We wrześniu 2012 roku zadebiutowała w musicalu „Cień”, w którym zagrała tytułową rolę, była też jednym z realizatorów tego przedsięwzięcia. Od września 2014 jest etatową solistką Teatru Wielkiego w Łodzi, z którym współpracowała od 2010 roku. Wykonuje tam partie solowe w operach: „Anna Bolena” Donizettiego, „Carmen” G. Bizeta, „Traviata” G. Verdiego, „Madama Butterfly” G. Pucciniego, „Czarodziejski Flet” W.A. Mozarta, „Straszny Dwór” St. Moniuszki, „Trubadur” G. Verdiego, „Holender Tułacz” R. Wagnera, „Baron Cygański” J. Straussa. W październiku 2015 jako Cześnikowa wystąpiła w „Strasznym Dworze” St. Moniuszki, który został wystawiony w Polskim Ośrodku Społeczno – Kulturalnym w Londynie w reżyserii Feliksa Tarnawskiego i pod dyrekcją Stephena Ellery oraz Aleksandra Walkera.
Artystka współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, w której w styczniu 2013 roku zadebiutowała rolą Cześnikowej w „Strasznym Dworze” St. Moniuszki oraz z Teatrem Wielkim w Poznaniu i Operą Krakowską.
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. Piotra Łykowskiego, Artura Stefanowicza – wykonawstwo muzyki barokowej; Laurenta Pillota, w kursie fonetyki języków obcych w śpiewie prowadzonym przez Esther de Bros, Mistrzowskim Kursie Techniki i Interpretacji Wokalnej Prof. Teresy Żylis – Gara w Radziejowicach, Mistrzowskim Kursie Techniki Wokalnej dr Heleny Zubanovich.

http://www.operalodz.com/OLGA__MAROSZEK,36,22

https://filharmoniapoznanska.pl/artysci/olga-maroszek/

Kamil Chałupnik – dyrygent

Ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w 2001 r. Jest absolwentem Podyplomowego Studium Chórmistrzowskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2010 r.). Z chórami dziecięcymi i młodzieżowymi
pracuje od 1999 r. Od 2001 r. prowadzi zajęcia chóru, a od 2007 r. Orkiestry Smyczkowej Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Aleksandra Tansmana w Łodzi. Od stycznia 2005 r. pracuje z Chórem Dziecięcym Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki. Jest założycielem i dyrygentem Żeńskiego Chóru Kameralnego „Presto”. Z zespołami prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą (Niemcy, Austria, Włochy, Bułgaria, Grecja, Węgry), bierze również udział w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach i festiwalach dobywając liczne nagrody i wyróżnienia. Dokonał wielu prawykonań utworów łódzkich kompozytorów.

Udostępnij nas znajomym na :Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest