Michał Boym i herbatka chińska | KULTURA W SIECI

Serdecznie zapraszamy do wysłuchania koncertów które zostały utrwalone w ramach projektu „Kultura w sieci”.

Wykonawcy:
Anna Krysztofiak – guzheng, śpiew, hulusi, pipa,
Paweł Betley – dizi, xiao, bansuri, flet poprzeczny, flet piccolo
Patrycja Betley – perkusjonalia chińskie i europejskie

沧海一声笑 Cang hai yi sheng xiao – „Morze się roześmiało”
平沙落雁 – Ping sha luo yan – „Dzikie gęsi wracające nad spokojne plaże”
將軍令 – Jiangjun ling – „Generał wydaje swoje rozkazy”
香山射鼓 – Xiangshan she gu – „Echa odpustowych bębnów”
孟姜女 – Mengjiang nu – „Pani Meng Jiang”
庆丰收 – Qing fengshou – „Świętując żniwa”
风阳花鼓支 – Feng yang huagu – „Kwietny bęben z Feng yang”
四季调 – Siji diao – „Cztery pory roku”
上樓 – Shang lou – „Wchodząc na górę”
直入花園 – Dit zip – ” Wkraczając do ogrodu”

Dofinansowanie projektu w ramach programu Kultura w sieci, ze środków Nadodowego Centrum Kultury w systemie EBOI pod nr 21000/20/A2.

ANNA KRZYSZTOFIAK jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, wielokrotnie występującą jako solistka chóru oraz solistka – wokalistka w koncertach w kraju i za granicą. Jako multiinstrumentalistka wykonuje muzykę na instrumentach dawnych i ludowych (organy, klawesyn, viola da gamba, klawikord, lira korbowa, dudy, mazanki, fujarki, itp) , oraz na szeregu instrumentów chińskich i japońskich (guzheng,guqin,erhu, erxian, zhonghu, pipa, xiao, hulusi, koto, yakumogoto, ichigenkin, biwa, shakuhachi, shamisen, sanshin, i inne…), a także na arabskiej lutni oud. Jest jedną z dwojga Europejczyków na świecie grających muzykę nanguan i jedyną taką osobą w Europie. Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi, oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Quanzhou i Tajpej. Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d’Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. Została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi, w tym także stypendium rządowym Tajwanu, dzięki któremu mogła studiować tradycyjną muzykę chińską w Taipei National University of the Arts w klasie prof. Lin Po Chi. Przez dwa i pół roku była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, który był jej autorskim projektem. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Belgia, Holandia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Występowała jako solistka z The Harp Consort, Andrew Lawrence-King, a także z Marią Pomianowską i jej zespołem. Koncertowała na festiwalach Kolory Polski i Kręgi Sztuki, Festiwal Światła w Łazienkach Królewskich, oraz na wielu innych festiwalach, na uczelniach i w filharmoniach, ponadto miała zaszczyt uświetniać wizyty dyplomatyczne z Dalekiego Wschodu: Ksieżnej Hisako Takamado, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanguan Changam, wiceministra ChRL Xianga Zhaoluna i innych szlachetnych gości. W ostatnim czasie nagrodzona została za swoją pracę artystyczną przez Marszałka Województwa Łódzkiego.

http://annakrysztofiak.eu/
https://www.facebook.com/Anna-Krysztofiak-1408185579401656/

 

PATRYCJA BETLEY Perkusjonistka, na stałe grająca w zespołach Shannon, Same Suki, Pamaruna, Kayah & Transoriental Orchestra, Sama Yoon, Hoboud. Również muzyk sesyjny. Przez blisko dwie dekady grała w zespołach takich jak: Balkan Sevdah, Danar, Karpatia, Kayanis, Maayan, Pako Sarr, Pompadur.

Współpracowała z Justyną Steczkowską, Katarzyną Nosowską, Czessbandem, Zbigniewem Namysłowskim, Orkiestrą Kameralną Aukso, Zygmuntem Koniecznym, Wojciechem Hoffmanem, Carrantuohill, Le loup qui danse, Markiem Raduli, Stanisławem Soyką, Zakopowerem, Anną Wyszkoni, Tadeuszem Woźniakiem.

Pierwsze muzyczne kroki stawiała w Swarzędzkiej Orkiestrze Flażoletowej, jako flecistka, grająca na irlandzkim Tin  Whistle. Ukończyła geoinformację na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Na co dzień Patrycja porusza się w gatunkach takich jak: folk, etno, world, ethnopop, piosenka aktorska, muzyka współczesna, popularna, ilustracyjna itd. itp. W jej dorobku można usłyszeć  szeroką gamę instrumentów perkusyjnych np. Bodhrán (charakterystyczny dla kultury irlandzkiej), oraz związanych z kulturą Bliskiego Wschodu – Bendir, Duff, Doumbek, poprzez Cajon, nigeryjskie Udu czy Tapan, pochodzący z krajów bałkańskich, oraz wiele innych. Uczestnictwo w czołowych zespołach World Music w Polsce zawsze pozwalało Patrycji na rozwijanie i doskonalenie gry w najróżniejszych nurtach (muzyka z różnych regionów Półwyspu Bałkańskiego, muzyka celtycka, muzyka orientalna, sefardyjska, polska muzyka ludowa, muzyka pochodząca z terenów Karpat, muzyka elektroniczna, Afrobeat, tradycje afrykańskie. Szerokie spektrum muzycznych fascynacji oraz współpraca z zespołami z różnych nurtów czyni z Patrycji również muzyka sesyjnego, na stałe współpracującego z prestiżowym, wiedeńskim studiem nagraniowym Euro Acoustics. Patrycja udziela się również jako muzyk w warszawskich teatrach: Teatr Dramatyczny, Ateneum, Teatr Makata, Kabaret na Koniec Świata.

http://patrycjabetley.pl/bio/

https://facebook.com/patrycjabetleymusic

Paweł BETLEYPAWEŁ BETLEY – Kompozytor, operator dźwięku. Członek Polskiej Akademii Filmowej.

 

https://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1125059

http://www.encyklopediateatru.pl/osoby/16125/pawel-betley

Udostępnij nas znajomym na :Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest